De Eras Tour is eindelijk hier! Heb je je tickets verkocht of genoteerd? We twijfelen er niet aan dat je een fan heel gelukkig zult maken.


In deze gids hopen we je een korte uitleg te geven over hoe de ervaring is vanuit het perspectief van de verkoper.


INHOUDSOPGAVE


Blijf lezen ;)


Tickettypen & Levertijd

We weten dat de organisator de tickets pas 14-10 dagen voor het concert uitgeeft.


Dit zijn de bestverkochte ticketformaten voor 'The Eras Tour':


  • Elektronisch: Hier vind je de stapsgewijze instructies om het bestand te leveren. We accepteren geen PDF's gemaakt van scans, foto's of papieren ticketkopieën.
  • Mobiele overdracht: Deze tickets worden overgedragen via een app van een derde partij die niet tot StubHub International behoort. Hieronder leggen we stap voor stap uit wat je moet doen. Het is erg belangrijk dat je elke stap volgt. Als samenvatting moet je:
    1. Het e-mailadres van de koper volgen op je StubHub International profiel.
    2. Het ticket naar dat e-mailadres overdragen vanuit de app of website van de derde partij.
    3. De status van je verkoop bijwerken op StubHub International.


STAP 1: Het verkrijgen van het e-mailadres van de koper

Er zijn twee manieren om het e-mailadres van de koper of andere gegevens te verifiëren:


  • Vanuit je StubHub International profiel. Ga naar het tabblad 'Verkopen' en zoek de verkoop. Het e-mailadres van de koper zal daar staan.
  • Vanuit de Verkoopbevestigingsmail.


Als het domein @privaterelay.apple.id is, kun je de tickets niet overdragen.

  1. Vul dit formulier in om een nieuw e-mailadres aan te vragen dat geldig is om het proces te voltooien:
  2. Voer je Verkoop-ID in. Dit is een 9-cijferig nummer dat begint met 2, verstrekt in je verkoopbevestigingsmail.
  3. Selecteer "Vraag koper(s) om een nieuw e-mailadres te verstrekken om het Apple privé-e-mailadres te vervangen".
  4. Specificeer het platform/de app waarnaar de tickets worden overgedragen.
  5. We vragen automatisch je koper om een nieuw e-mailadres en delen dit dan met jou.
  6. Als je deze informatie niet ontvangt binnen de termijn die is verstrekt voor de levering van de tickets, ga dan verder met het overdragen van de tickets naar het originele e-mailadres van de koper dat je ziet in je verkoopdetails. Let op dat het niet ontvangen van een reactie van de koper je niet vrijstelt van de verantwoordelijkheid om de tickets te leveren.


STAP 2: De tickets overdragen

Soms kunnen organisatoren van evenementen beperkingen opleggen aan ticketoverdrachten naarmate de datum van het evenement nadert. Om complicaties te voorkomen, draag het ticket zo snel mogelijk over nadat je het hebt ontvangen.


Volg deze stappen afhankelijk van het land waar je tickets hebt verkocht. We geven alleen details over de bestverkochte landen.


England

Ticketoverdracht wordt gedaan via een app van een derde partij (Ticketmaster, AXS of Wembley). Zodra de overdrachtsoptie beschikbaar is, moet je:


Voor Ticketmaster:

  1. Inloggen op je Ticketmaster-profiel (we raden aan om deze stappen vanuit de app te doen).
  2. Ga naar 'Mijn Tickets'.
  3. Selecteer de tickets die je wilt overdragen.
  4. Klik op 'Overdragen'.
  5. Voer de naam en het e-mailadres van de koper in.
  6. Tik op 'Verzenden' om de tickets te leveren.
  7. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien.


Voor AXS:

  1. Inloggen op je AXS-profiel (we raden aan om deze stappen vanuit de app te doen).
  2. Selecteer de tickets die je wilt overdragen.
  3. Klik op 'Overdragen'.
  4. Voer de naam en het e-mailadres van de koper in.
  5. Tik op 'Doorgaan' en controleer de verstrekte gegevens van de koper.
  6. Klik op 'Overdragen' om de tickets te leveren.
  7. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien.


Voor Wembley:

  1. Inloggen op je Wembley-profiel (we raden aan om deze stappen vanuit de app te doen).
  2. Ga naar 'Mijn tickets'.
  3. Selecteer de tickets die je wilt overdragen.
  4. Klik op 'Verzend je ticket'.
  5. Voer het e-mailadres van de koper in.
  6. Tik op 'Verzenden' om de tickets te leveren.
  7. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien.


Oostenrijk & Duitsland

Ticketoverdracht wordt gedaan via Eventim en fanSALE. Zodra de overdrachtsoptie beschikbaar is, moet je:


  1. Inloggen op je Eventim-app, zoek de FANSALE-optie en publiceer je tickets. Kies de optie privéverkoop.
  2. Maak het fanSALE-kopersprofiel aan om de aankoop te doen en deel de tickets met hen. Hiervoor moet je eerst een kopers e-mailadres aanmaken met de informatie die je kunt zien in je StubHub International profiel (naast de verkoop).
  3. Ga terug naar Eventim > fanSALE om de aankoop te doen en deel de tickets met je koper.
  4. Verstrek de inloggegevens van het nieuwe EVENTIM-account dat is aangemaakt via dit formulier.
  5. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien.


STAP 3: Werk je verkoopstatus bij

Zodra je de overdracht op het primaire platform hebt voltooid, is het tijd om de status van je verkoop te wijzigen zodat je ervoor betaald kunt worden.

  1. Ga terug naar je verkoop in je StubHub International-account.
  2. Klik op “Bevestigen/Overdragen”.
  3. Kies “Ik heb het/de ticket(s) al overgedragen aan de koper via de originele ticketleverancier pagina" en bevestig.
  4. Je verkoopstatus verandert automatisch in Geleverd.


Als er een deadline is om de ticketoverdracht te accepteren

  1. Ga naar dit formulier.
  2. Voer je StubHub International-account in.
  3. Voer je Verkoop-ID in. Dit is een 9-cijferig nummer dat begint met 2, verstrekt in je verkoopbevestigingsmail.
  4. Selecteer "Koper(s) informeren over deadline voor ticketoverdracht".
  5. Kies het platform/de app waarnaar de tickets zijn overgedragen. Als je het niet kunt vinden, selecteer "Overige" en voer dan alleen de naam in. Voeg geen opmerkingen toe, anders wordt je verzoek niet verwerkt.
  6. Upload een screenshot van de bevestiging van de ticketoverdracht, waarbij je ervoor zorgt dat het e-mailadres van de ontvanger zichtbaar is.
  7. We informeren je koper automatisch over het platform en de deadline.


Als er geen deadline is

Je moet je koper nog steeds laten weten waar de tickets naartoe zijn overgedragen:

  1. Ga naar dit formulier.
  2. Voer je StubHub International-account in.
  3. Voer je Verkoop-ID in. Dit is een 9-cijferig nummer dat begint met 2, verstrekt in je verkoopbevestigingsmail.
  4. Selecteer "Koper(s) informeren over ticketbeschikbaarheid op extern platform".
  5. Kies het platform/de app waarnaar de tickets zijn overgedragen. Als je het niet kunt vinden, selecteer "Overige" en voer dan alleen de naam in. Voeg geen opmerkingen toe, anders wordt je verzoek niet verwerkt.
  6. Upload een screenshot van de bevestiging van de ticketoverdracht, waarbij je ervoor zorgt dat het e-mailadres van de ontvanger zichtbaar is.
  7. We informeren je koper automatisch over het platform.


Betaling ontvangen

Betalingen worden vrijgegeven 5-8 werkdagen na het evenement. Zorg ervoor dat je betalingsmethode is ingesteld en klaar is. Niet zeker hoe je je betalingsmethode moet configureren? Hier vind je een relevant artikel dat je helpt met de configuratie.


StubHub International heeft geen commerciële relatie met de genoemde app van derden. De vermelding ervan in deze communicatie is uitsluitend voor informatieve doeleinden.


Als dit artikel je vraag heeft opgelost, beoordeel ons dan hieronder en help ons om te blijven verbeteren.