De Eras Tour is eindelijk hier! Heb je je tickets verkocht of vermeld? We twijfelen er niet aan dat je een fan heel blij zult maken.


In deze gids hopen we je een korte uitleg te geven over hoe de ervaring is vanuit de verkoper's kant.


INHOUDSOPGAVE


Blijf lezen ;)


Soorten tickets & levertijd

We weten dat de organisator de tickets pas 14-10 dagen voor het concert uitgeeft.


Dit zijn de best verkochte ticketformaten voor 'The Eras Tour'


  • Elektronisch: Hier kun je stap voor stap weten hoe je het bestand moet leveren. We accepteren geen PDF's gemaakt van scans, foto's of papieren ticketkopieën.
  • Mobiele overdracht: Deze tickets worden overgedragen via een app van een derde partij die niet behoort tot StubHub International. Hieronder leggen we stap voor stap uit wat je moet doen. Het is heel belangrijk dat je elk van deze stappen volgt. Maar als samenvatting moet je:
    1. Het e-mailadres van de koper volgen op je StubHub International-profiel
    2. Het ticket overdragen naar dat e-mailadres via de app of website van de derde partij
    3. De status van je verkoop wijzigen op StubHub International


STAP 1: Het e-mailadres van de koper verkrijgen

Er zijn twee manieren om het e-mailadres of andere gegevens van de koper te verifiëren.


  • Vanuit je StubHub International-profiel. Ga naar het tabblad 'Verkopen' en zoek de verkoop. Het e-mailadres van de koper staat daar.
  • Vanuit de verkoopbevestigingse-mail.


Als het domein @privaterelay.apple.id is, kun je de tickets niet overdragen.

  1. Vul dit formulier in om een nieuw e-mailadres aan te vragen dat geldig is om het proces te voltooien.
  2. Voer je Verkoop-ID in. Het is een 9-cijferig nummer dat begint met 2 en wordt vermeld in je verkoopbevestigingse-mail.
  3. Selecteer "Vraag koper(s) om een nieuw e-mailadres te verstrekken ter vervanging van Apple privé e-mail"
  4. Geef het platform/de app aan waar de tickets naar worden overgedragen
  5. We vragen automatisch je koper om een nieuw e-mailadres te verstrekken en delen dit dan met jou
  6. Als je deze informatie niet ontvangt vóór de deadline voor het leveren van de tickets, ga dan verder met het overdragen van de tickets naar het oorspronkelijke e-mailadres van de koper dat je ziet in je verkoopgegevens. Let op dat het niet ontvangen van een reactie van de koper je niet ontslaat van de verantwoordelijkheid om de tickets te leveren.


STAP 2: De tickets overdragen

Soms kunnen evenementorganisatoren beperkingen opleggen aan ticketoverdrachten naarmate de datum van het evenement nadert. Om complicaties te voorkomen, draag het ticket zo snel mogelijk over nadat je het hebt ontvangen.


Volg deze stappen, afhankelijk van het land waarvoor je tickets hebt verkocht. We zullen alleen details geven over de best verkochte landen.


Verenigd Koninkrijk

De ticketoverdracht gebeurt via een app van een derde partij (Ticketmaster, AXS of Wembley). Zodra de overdrachtsoptie beschikbaar is, moet je:


Voor Ticketmaster:

  1. Inloggen op je Ticketmaster-profiel (we raden aan deze stappen vanuit de app te doen)
  2. Ga naar 'Mijn tickets'
  3. Selecteer de tickets die je wilt overdragen
  4. Klik op 'Overdragen'
  5. Voer de naam en het e-mailadres van de koper in
  6. Tik op 'Verzenden' om de tickets te leveren
  7. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien


Voor AXS:

  1. Inloggen op je AXS-profiel (we raden aan deze stappen vanuit de app te doen)
  2. Selecteer de tickets die je wilt overdragen
  3. Klik op 'Overdragen'
  4. Voer de naam en het e-mailadres van de koper in
  5. Tik op 'Doorgaan' en controleer de verstrekte kopersgegevens
  6. Klik op 'Overdragen' om de tickets te leveren
  7. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien


Voor Wembley:

  1. Inloggen op je Wembley-profiel (we raden aan deze stappen vanuit de app te doen)
  2. Ga naar 'Mijn tickets'
  3. Selecteer de tickets die je wilt overdragen
  4. Klik op 'Verzend je ticket'
  5. Voer het e-mailadres van de koper in
  6. Tik op 'Verzenden' om de tickets te leveren
  7. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien


Oostenrijk & Duitsland

De ticketoverdracht gebeurt via Eventim en fanSALE. Zodra de overdrachtsoptie beschikbaar is, moet je:


  1. Inloggen op je Eventim-app, zoek de FANSALE-optie en publiceer je tickets. Kies de optie voor privéverkoop.
  2. Maak het fanSALE-koperprofiel aan om de aankoop te doen en deel de tickets met hen. Daarvoor moet je een kopers-e-mailadres maken met de informatie die je kunt zien in je StubHub International-profiel (naast de verkoop)
  3. Ga terug naar Eventim > fanSALE om de aankoop te doen en de tickets met je koper te delen
  4. Geef de inloggegevens van het nieuwe EVENTIM-account op via dit formulier
  5. Ga terug naar je StubHub International-account om je verkoop te voltooien


STAP 3: Update je verkoopstatus

Zodra je de overdracht op het primaire platform hebt voltooid, is het tijd om de status van je verkoop te wijzigen zodat je betaald kunt worden.


  1. Ga terug naar je verkoop in je StubHub International-account
  2. Klik op “Bevestigen/Overdragen”
  3. Kies “Ik heb de ticket(s) al overgedragen aan de koper vanaf de oorspronkelijke ticketaanbiederpagina" en bevestig
  4. Je verkoopstatus wordt automatisch gewijzigd naar Geleverd


Als er een deadline is om de ticketoverdracht te accepteren

  1. Ga naar dit formulier
  2. Voer je StubHub International-account in
  3. Voer je Verkoop-ID in. Het is een 9-cijferig nummer dat begint met 2 en wordt vermeld in je verkoopbevestigingse-mail
  4. Selecteer "Koper(s) op de hoogte stellen van de deadline voor ticketoverdracht"
  5. Kies het platform/de app waarnaar de tickets zijn overgedragen. Als je het niet vindt, selecteer "Anderen" en voer dan alleen de naam in. Voeg geen opmerkingen toe, anders wordt je verzoek niet verwerkt
  6. Geef de limietdatum op om de overdracht te accepteren
  7. Upload een screenshot van de bevestiging van de ticketoverdracht, waarbij het e-mailadres van de ontvanger zichtbaar is
  8. We stellen je koper automatisch op de hoogte van het platform en de deadline


Als er geen deadline is

Je moet je koper nog steeds laten weten waar de tickets naartoe zijn overgedragen:

  1. Ga naar dit formulier
  2. Voer je StubHub International-account in
  3. Voer je Verkoop-ID in. Het is een 9-cijferig nummer dat begint met 2 en wordt vermeld in je verkoopbevestigingse-mail
  4. Selecteer "Koper(s) op de hoogte stellen van ticketbeschikbaarheid op extern platform"
  5. Kies het platform/de app waarnaar de tickets zijn overgedragen. Als je het niet vindt, selecteer "Anderen" en voer dan alleen de naam in. Voeg geen opmerkingen toe, anders wordt je verzoek niet verwerkt
  6. Upload een screenshot van de bevestiging van de ticketoverdracht, waarbij het e-mailadres van de ontvanger zichtbaar is
  7. We stellen je koper automatisch op de hoogte van het platform


Betaling ontvangen

Betalingen worden 5-8 werkdagen na het evenement vrijgegeven. Zorg ervoor dat je betaalmethode is ingesteld en klaar is. Niet zeker hoe je je betaalmethode moet configureren? Hier kun je dit relevante artikel vinden om je te helpen met de configuratie.


StubHub International heeft geen commerciële relatie met de genoemde app van derden. De vermelding in deze communicatie is uitsluitend voor informatieve doeleinden.


Als dit artikel je vraag heeft beantwoord, beoordeel ons dan hieronder en help ons te blijven verbeteren.