INHOUDSOPGAVE

Algemene vragen


De voortschrijdende situatie met COVID-19 heeft geleid tot vragen over wat er gebeurt wanneer een evenement wordt geannuleerd of uitgesteld.

Elke bestelling wordt beschermd door de FanBescherming Garantie van StubHub. Met het ticket dat je hebt gekocht, word je toegelaten tot het evenement anders we nemen contact met u op om aan te geven hoe u verder kunt gaan met uw aankoop. De bekroonde klantenservice van StubHub helpt je bij problemen of vragen.

Als een evenement wordt geannuleerd, hoef je geen contact met ons op te nemen. We werken samen met organisatoren van evenementen, sportleagues en partners over de hele wereld en e-mailen je zo snel mogelijk.

Dit zijn lastige tijden. Wij beantwoorden al je vragen.



Veelgestelde vragen van kopers

Heeft het coronavirus gevolgen voor mijn evenement? 


We wachten op een officiële verklaring van de organisatoren. We e-mailen je als er iets aan je evenement verandert. Je hoeft niets te doen.

Als je evenement wordt geannuleerd en niet opnieuw wordt gepland, betalen we je bestelling terug.

En verder: heb je tickets op StubHub gekocht en ben je van gedachten veranderd? Als je niet naar het evenement wilt of kunt gaan, kun je je tickets doorverkopen.

Waar vind ik meer informatie of contactgegevens?
 
We raden je aan de updates in ons Hulpcentrum in de gaten te houden. Daar plaatsen we al het nieuws. Op onze website vind je ook contactgegevens.
  

 
Terugbetalingen
   
Laten jullie het mij weten wanneer de terugbetaling wordt overgemaakt?
 
Wanneer we met je terugbetaling beginnen, sturen we je een e-mail. Het kan enkele dagen duren voordat de bank het geld op je rekening stort.
  
Krijg ik mijn geld terug als ik niet naar een evenement kan gaan vanwege het coronavirus?

Als het evenement niet wordt geannuleerd, betalen we je bestelling niet terug. Je kunt je ticket doorverkopen en iemand anders de kans bieden om te gaan.
  
Als een evenement achter gesloten deuren plaatsvindt, krijg ik mijn ticket dan terugbetaakd?

We nemen contact met u op om aan te geven hoe u verder kunt gaan met uw aankoop, tenzij de organisatoren een alternatief aanbieden.
  
Als het evenement niet wordt geannuleerd, maar het team, de locatie of het ticketbedrijf terugbetalingen aanbiedt, betalen jullie dan mijn bestelling terug?
 
We betalen je bestelling niet terug als het evenement niet wordt geannuleerd. Je kunt je tickets opnieuw aanbieden als je liever niet naar het evenement gaat.
  
Waarom duurt het zo lang voordat ik mijn geld terug heb?

Omdat veel evenementen tegelijkertijd door het coronavirus worden getroffen. Sommige banken en creditcardmaatschappijen hebben bovendien langere verwerkingstijden. Daarom kan het enige tijd duren voordat je de terugbetaling ontvangt. In sommige gevallen moeten we je vragen het oorspronkelijke ticket naar ons of de verkoper terug te sturen voordat je een terugbetaling kunt krijgen.
  

Evenementen en reizen
 
Wat zijn mijn overige opties als ik vanwege het coronavirus niet naar het evenement wil?

Je kunt je ticket doorverkopen en iemand anders de kans bieden om te gaan.
  
Wat als ik tickets voor meerdere geannuleerde evenementen heb?

We e-mailen je over elk evenement dat wordt geannuleerd. 
 
Betaalt StubHub mijn reiskosten terug?

StubHub betaalt je de reiskosten niet terug. Veel luchtvaartmaatschappijen, autoverhuurbedrijven en hotels helpen klanten echter in verband met het virus. Neem contact met het bedrijf op voor meer informatie.
  
Wat is het verschil tussen een geannuleerd en een uitgesteld/opnieuw gepland evenement?

Wanneer evenementen officieel worden uitgesteld of opnieuw worden gepland, vinden ze nog wel plaats, maar op een andere dag dan oorspronkelijk gepland was.

Als een evenement wordt uitgesteld naar een toekomstige, nog niet bepaalde datum, e-mailen we je zodra de details bekend worden gemaakt.
  
Wat gebeurt er met evenementen waarvoor de overheid beperkingen oplegt?

StubHub is een online handelsplaats voor tickets die kopers en verkopers met elkaar in contact brengt. Dat betekent dat wij geen officiële beslissingen omtrent evenementen nemen (zoals uitstellen, annuleren, enzovoort). Dergelijke beslissingen worden genomen door de organisatoren van evenementen.

Als je evenement wordt geannuleerd en niet opnieuw wordt gepland, we nemen contact met u op om aan te geven hoe u verder kunt gaan met uw aankoop.
  
Kan ik mijn geld terugkrijgen als gevolg van reisbeperkingen door het coronavirus?

Je kunt je ticket doorverkopen en iemand anders de kans bieden om te gaan.
 
Veelgestelde vragen van verkopers
 
Wat als ik tickets voor een geannuleerd evenement heb verkocht?

Als je voor de tickets betaald hebt gekregen, trekken we het bedrag van de verkoop van toekomstige betalingen af. Neem contact met het oorspronkelijke ticketbedrijf op om je ticket terugbetaald te krijgen.

Wat als ik tickets heb verkocht voor een evenement dat is uitgesteld vanwege het coronavirus? 
 
 Als je de tickets al hebt verzonden, hoef je niets te doen. We e-mailen de koper de details van het evenement. De koper kan naar het evenement gaan of het ticket doorverkopen. Je moet de tickets nog steeds naar de koper verzenden. 



Beleid voor locaties en reizen met betrekking tot social distancing en volksgezondheid


StubHub-gebruikers die evenementen bijwonen tijdens de COVID-19-pandemie. moeten zich houden aan beleid ten aanzien van social distancing en volksgezondheid (bijvoorbeeld mondkapjes dragen, handen wassen, geen verhoging of koorts hebben, enzovoort), zoals vereist door de locatie. 


Dit beleid wordt opgelegd door de locatie en is aan verandering onderhevig. Als je de toegang wordt geweigerd of je bij het evenement weggestuurd wordt omdat je je niet aan dit beleid houdt, ontvang je geen creditering of terugbetaling voor je bestelling. 


Door het evenement bij te wonen neem je het risico te worden blootgesteld aan COVID-19. Het is mogelijk dat men je als entreevoorwaarde voor het evenement vraagt een verklaring te tekenen waarin je de locatie, de artiest, de sportbond of het team vrijstelt van aansprakelijkheid. 


De locatie of de organisator van het evenement kan je naar eigen goeddunken een andere stoel toewijzen om voor social distancing te zorgen. Het stoelnummer kan daarom afwijken van het stoelnummer dat op je ticket wordt vermeld.



Betrokken bestellingen


Als een team, een locatie of een organisator van een evenement een ticket ongeldig maakt om een andere reden dan een fout van de koper, behandelen we de bestelling als geannuleerd.



Als een bestelling wordt geannuleerd

  • StubHub annuleert betalingen aan de verkoper die in behandeling zijn (of vordert de betaling terug als al is betaald)
  • De koper wordt volledig terugbetaald
  • In overeenstemming met ons beleid voor niet-doorgegane bestellingen zijn er geen consequenties voor verkopers, maar we kunnen ze wel vragen bewijs te sturen dat hun tickets zijn geannuleerd. Zie beleid voor geannuleerde evenementen voor meer informatie.
  • Als de primaire leverancier de tickets van de verkoper niet ongeldig heeft gemaakt en/of de verkoper dit niet kan bewijzen,  maar de bestelling niet door laat gaan, zijn er consequenties voor de verkoper, zoals beschreven in ons beleid voor niet-doorgegane bestelllingen.


Opmerking: de verkoper moet ons informeren over stoelwijzigingen. Als de verkoper dat niet doet, kunnen we bestellingen annuleren en kosten in rekening brengen, zoals beschreven in onze Gebruikersovereenkomst.

 

Beleid van landen ten aanzien van volksgezondheid en reizen

StubHub-gebruikers die tickets kopen tijdens de COVID-19-pandemie moeten voldoen aan beleid   ten aanzien van reizen en volksgezondheid dat geldt in hun land van herkomst en hun bestemmingsland. Dit beleid geldt voor klanten die vanuit een ander land reizen of die binnen hetzelfde land reizen tussen verschillende steden of regio's.


Als je de toegang tot het land wordt geweigerd omdat je niet aan dit beleid voldoet, ontvang je geen creditering of terugbetaling voor je bestelling.